|
|
|||
|
284 REGISTRES DU BUREAU [i575]
DXL. — Ordonnance aux Mes des OEuvres pour la fortification et seureté de la Ville.
19 septembre 1575. (Fol. 219 r°.)
|
|||
|
|
|||
|
#e par les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris.
n ll est ordonné et enjoinct aux Mra des OEuvres lant de maçonnerie que charpenterie de laditte Ville, de faire chascun de son estat, promptement et en toute dilligence, tous et chascuns les ouvraiges qui leur furent hier monstrez par Messieurs d'Aubray et de Brevant, Eschevins, en la presence de Messieurs de Chavigny, La Vauguyon, et Des Cars, pour la for-tiflication et seuretté de la ville, tant de maçonnerie, charpenterie, que vaidange de terre, barrières des portes et des faulxbourgs; et mesmes de faire mettre ung vieil basteau chargé de pierres en fondz de l'eaue devant la Tournelle, pour empescher de y passer tant à pied que à cheval.
"Et à ceste fin, est enjoinct aux Maistres des Pontz de y mener ledict basteau, et au Me des OEuvres de
|
maçonnerie de y mettre des bons quartiers de pierre et les faire murer par dessus; et que lesdittes pierres surmontent le bord de dessus du rez dc l'eaue de cinq piedz de hault. Et oultre, fere generallement tout ce qui a esté advisé et deliberé, et qui est porté par le rapport desdictz Maistres des OEuvres, et tout ce qu'il conviendra et sera necessaire y faire pour le mieulx.
«Ensemble est enjoinct audict M' des OEuvres de maçonnerie, faire bouscher de maçonnerie les portes Saint Michel, Saint Germain, du Temple, et Montmartre ; et en ce faisant, rompre et desmolir les pontz tant de maçonnerie que charpenterie estans esdittes portes, et y faire vuidenge des terres, ensemble clorre et bouscher toutes et chacunes les fenestres el veues regardans sur les fossez d'icelle ville.
"Faict au Bureau, le xixmï jour de Septembre
M Ve LXXV, n
|
||
|
|
|||
|
DXLI. — Ordonnance pour fere avaller en ceste ville les basteaulx, bacqz,
BACHOTZ ET PASSE CHEVAULX DEPUIS POISSY, MEAULX ET MELEUN.
|
|||
|
|
|||
|
19 septembre 157
De par les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris.
«ll est enjoinct à Gabriel Vasse, sergent de laditte Ville, soy transporter presentement le long de la riviere de Seyne jusques à Poissy, et depuis laditte ville faire avaller en cesteditte ville de Paris tous les basteaulx, bacqz, bacbolz, et passe chevaulx qu'il trouverra; faisant deffences à tous passeurs et autres de passer par la riviere aulcunes personnes ct chevaulx : sur peine de la vye. Ou bien iceulx
|
5. (Fol. 219 v°-)
basteaulx, bacqz, et passe chevaulx, faire bien et deuement fermer ct enchesner dessoubz les ponts dc la plus proche ville, de sorte qu'il n'en puisse advenir aucun inconvenient.
"Faict au Bureau, ce xixrae jour de Septembre
M V° LXXV, fl
|
||
|
Pareilz Mandemens ont esté delivrez aux sergens cy après nommez : à Heurtault, jusques à la ville de Meaulx; à Feucher, jusques en la ville de Melun.
|
|||
|
|
|||
|
DXLII. — [Mandemens aux Conseillers de Ville]
POUR LES SIX DENIERS NOUVELLEMENT MIS SUR LE POISSON.
19 septembre 1575. (Fol. 220 r°.)
|
|||
|
|
|||
|
"Monsieur le premier President, plaise vous trouver demain, deux heures de relevée précisement, en l'Assemblée generalle qui sera faitte, suivant le commendement du Roy, cn l'Hostel de
|
ceste Ville, pour oyr et entendre la lecture de la requeste et remonstrance presentée à Sa Majesté par ung nommé Le Vacher, pour le faict du nouvel impost des six deniers pour livres sur le poisson dc
|
||
|
|
|||